Obsah
« Zpět na Strom životních situací
Zobrazení
Odvod pojistného na veřejné zdravotní pojištění za zaměstnance
3. Pojmenování (název) životní situace
Odvod pojistného na veřejné zdravotní pojištění za zaměstnance
4. Základní informace k životní situaci
Zaměstnavatel odvádí část pojistného, které je povinen hradit za své zaměstnance; současně odvádí i část pojistného, které je povinen hradit zaměstnanec, srážkou z jeho mzdy nebo platu, a to i bez souhlasu zaměstnance.
5. Kdo je oprávněn v této věci jednat (podat žádost apod.)
V této věci je oprávněn jednat zaměstnavatel a zaměstnanec.
6. Jaké jsou podmínky a postup pro řešení životní situace
7. Jakým způsobem můžete zahájit řešení životní situace
Písemně nebo osobně v příslušné zdravotní pojišťovně (můžete využít rovněž elektronickou podatelnu, pokud je na internetových stránkách příslušné zdravotní pojišťovny zřízena).
8. Na které instituci životní situaci řešit
10. Jaké doklady je nutné mít s sebou
- jméno, příjmení,
- trvalý pobyt a
- číslo pojištěnce.
- obchodní název,
- právní formu právnické osoby,
- sídlo,
- identifikační číslo osoby a
- číslo bankovního účtu, pokud z něj budou provádět platbu pojistného.
- jméno, příjmení,
- číslo pojištěnce a
- adresu trvalého bydliště.
11. Jaké jsou potřebné formuláře a kde jsou k dispozici
Jednotlivé zdravotní pojišťovny mají své formuláře.
12. Jaké jsou poplatky a jak je lze uhradit
Správní ani jiné poplatky nejsou stanoveny.
13. Jaké jsou lhůty pro vyřízení
14. Kteří jsou další účastníci (dotčení) řešení životní situace
Další účastníci postupu nejsou stanoveni.
15. Jaké další činnosti jsou po žadateli požadovány
16. Elektronická služba, kterou lze využít
Můžete využít elektronickou podatelnu, pokud je na internetových stránkách příslušné zdravotní pojišťovny zřízena.
28. Popis byl naposledy aktualizován
29. Datum konce platnosti popisu
Bez časového omezení.