Obsah
ODBOR VNITŘNÍCH VĚCÍ
Bc. Vladimíra Obdržálková
vedoucí odboru
- matrika
- volby
- evidence obyvatel, rušení trvalého pobytu
Mob: 732 508 005
E-mail: obdrzalkova@hulin.cz
Bc. Ivona Němcová
referentka
- přestupkové řízení
- příjem stížností
E-mail: nemcova@hulin.cz
Blanka Zbořilová
referentka
- ohlašovna - změna trvalého pobytu
- vymáhání pohledávek
- příjem žádostí o informace dle zák. 106/1999 Sb.
E-mail: zborilova@hulin.cz
bC. jANA dOLEŽELOVÁ
referentka
- podatelna
- informace
- hlášení městského rozhlasu
- ztráty a nálezy
Tel: 573 502 711
E-mail: dolezelova@hulin.cz
Helena Přívarová
referentka
- ověřování podpisů a listin
- Czech POINT
- autorizovaná konverze
Tel: 573 502 715
E-mail: privarova@hulin.cz
Ivana Fránková
referentka
- ověřování podpisů a listin
- Czech POINT
- autorizovaná konverze
E-mail: frankova@hulin.cz
Formuláře:
- Protokol o nálezu zde ke stažení
- Potokol o vydání nálezu zde ke stažení
- Formulář pro podání žádosti o poskytnutí informace
- Žádost o užití loga města Hulína/heraldického znaku města Hulína
I. Ve věcech samostatné působnosti:
na úseku vnitřních věcí
- připravuje podklady pro jednání RMH a ZMH ve svěřené oblasti,
- vede evidenci obecně závazných vyhlášek, směrnic, řádů a nařízení města a příkazů tajemníka,
- vede evidenci žádostí dle zákona č. 106/1999 Sb., o svobodném přístupu k informacím, ve znění později vydaných předpisů a zasílá odpovědi v zákonných lhůtách,
- plní úkoly vyplývající z usnesení rady a zastupitelstva,
- vede evidenci petic, stížností a podnětů od občanů a koordinuje jejich vyřízení v zákonných lhůtách,
- zajišťuje rozesílání povinných výtisků měsíčníku Hulíňan,
- zapisuje a ověřuje finanční krytí objednávek a faktur za odbor OVV a sleduje čerpání rozpočtu ve svěřené oblasti,
- vede evidenci smluv města a úřadu dle platné směrnice,
- zajišťuje nákup drobného hmotného investičního majetku pro městský úřad,
- provádí inventarizaci drobného hmotného investičního majetku městského úřadu, navrhuje vyřazení drobného hmotného investičního majetku městského úřadu,
- předkládá žádosti RMH k projednání a na základě rozhodnutí RMH vydává souhlas s užitím loga či heraldického znaku města,
- zajišťuje úklid budovy radnice a pracoviště stavebního úřadu (umístěného v pronajatých prostorách sousední budovy) včetně zametání chodníků,
aúklidu sněhu na dvoře radnice, úklid tělocvičny a přilehlé chodby se sociálním zařízením v budově č. p. 375 na ulici Dr. Stojana v Hulíně, - zabezpečuje pro budovu radnice a pracoviště stavebního úřadu výsadbu květin do truhlíků a péči o ně podle potřeby,
- zabezpečuje čištění interiérů služebních aut.
na úseku podatelny
- plní funkci informační kanceláře úřadu,
- vykonává administrativní práce – příjem a odesílání pošty a rozdělení na jednotlivé odbory úřadu dle pokynů tajemníka, rozdělování novin a časopisů pro úřad
- vydává uložené zásilky doručované prostřednictvím kurýra,
- elektronicky zasílá jednotlivé částky Sbírky zákonů vedení města, všem zaměstnancům úřadu a ředitelům příspěvkových organizací,
- přijímá a eviduje došlé balíky a ceniny,
- půjčuje náhradní klíče od místností radnice a vede aktuální evidenci,
- pečuje o informační nástěnku ve vestibulu radnice,
- provádí systematické vyhledávání, vystřihování a ukládání zpráv o městě, které vycházejí v denním tisku a vyvěšuje je na webové stránky města,
- obsluhuje telefonní ústřednu,
- zabezpečuje informování občanů prostřednictvím městského rozhlasu a připravuje rozhlasové vysílání v souladu s platným příkazem tajemníka,
- vede evidenci ztrát a nálezů v souladu s platnou směrnicí.
II. Ve věcech přenesené působnosti:
na úseku projednávání přestupků
vykonává státní správu v základním rozsahu pověřeného obecního úřadu, zejména:
- projednává přestupky dle zákona čís. 251/2016 Sb., o některých přestupcích, zákona č. 250/2016 Sb., o odpovědnosti za přestupky a řízení o nich,
- zpracovává zprávy o pověsti na občany pro potřeby orgánů činných v trestním řízení a další oprávněné orgány,
- vede evidenci pokut za přestupky.
na úseku matriky
vykonává státní správu v základním rozsahu obecního úřadu pověřeného vedením
matrik (matriční úřad) zejména:
- vede matriční knihy a sbírky listin podle platných právních předpisů,
- vystupuje jako editor údajů části základních registrů – Registru obyvatel (ROB) v agendách matrik, provádí úkony, které jsou v působnosti matričního úřadu dle zákona č. 328/1999 Sb., o občanských průkazech, ve znění později vydaných předpisů,
- provádí vidimaci a legalizaci podle platných právních předpisů,
- vykonává státní správu v základním rozsahu přenesené působnosti obecního úřadu a v rozsahu pověřeného obecního úřadu na úseku voleb a zabezpečuje úkoly vyplývající ze zákonů o volbách do Parlamentu ČR, zastupitelstev obcí, zastupitelstev krajů, Evropského parlamentu a prezidenta republiky, plní úkoly organizačně technického zabezpečení voleb,
- vede stálé a zvláštní seznamy voličů, vyznačuje v nich změny, připravuje volební tiskové sestav, vydává voličské průkazy,
- vybírá správní poplatky.
matrika - životní události, postupy
na úseku evidence obyvatel
vykonává státní správu v základním rozsahu obecního úřadu zejména:
- na úseku evidence obyvatel podle platných právních předpisů - vedení evidence obyvatel, přihlašování k trvalému pobytu, poskytování informací z agendového systému evidence obyvatel, zprostředkování kontaktu mezi občany,
- vystupuje jako editor údajů části základních registrů – ROB v agendách ohlašovny,
- vede správní řízení ve věci rušení údaje o místu trvalého pobytu podle platných právních předpisů,
- organizačně zabezpečuje přípravu a průběh periodického sčítání obyvatel,
- vybírá správní poplatky.
evidence obyvatel - životní události, postupy
na úseku vymáhání pohledávek
- zajišťuje na základě předložených podkladů vymáhání pohledávek pro město, včetně vymáhání náhrad majetkových škod města.
na úseku podatelny
- provádí vidimaci a legalizaci listin podle platných právních předpisů,
- je kontaktním místem veřejné správy (CZEC POINT), vydává občanům na žádost výpisy z veřejných i neveřejných registrů a přijímá podání občanů vůči státní správě,
- vede agendu úřední desky v souladu s pokyny pro vedení úřední desky města Hulína a zodpovídá za její aktuálnost jak v písemné, tak elektronické podobě,
- vybírá správní poplatky.
Matriční úřad
Právní předpisy vztahující se k činnosti:
- z.č. 301/2000 Sb., o matrikách, jménu a příjmení a o změně některých souvisejících zákonů ve znění pozdějších předpisů
- vyhláška MV ČR č. 207/2001 Sb., kterou se provádí zákon o matrikách ve znění pozdějších předpisů
- z.č.89/2012 Sb., občanský zákoník, ve znění pozdějších předpisů
- smlouvy a dohody o úpravě právních vztahů ve věcech občanských, rodinných a jiných a konzulární smlouvy, které byly uzavřeny mezi Českou republikou a některými jinými státy se všemi dodatky
- z.č. 91/2012 Sb., o mezinárodním právu soukromém, ve znění pozdějších předpisů
- z.č. 500/2004 Sb., správní řád, ve znění pozdějších předpisů
- z.č. 634/2004 Sb., o správních poplatcích, ve znění pozdějších předpisů
- z.č. 186/2013 Sb., o státním občanství České republiky a o změně některých zákonů
- z.č. 21/2006 Sb., o ověřování shody opisu nebo kopie s listinou a o ověřování pravosti podpisu a o změně některých souvisejících zákonů, ve znění pozdějších předpisů
- vyhláška MV ČR 36/2006 Sb., o ověřování shody opisu nebo kopie s listinou a o ověřování pravosti podpisu, ve znění pozdějších předpisů
- z.č. 133/2000 Sb., o evidenci obyvatel a rodných číslech a o znění některých souvisejících zákonů ve znění pozdějších předpisů
- vyhláška MV ČR č. 296/2004 Sb., kterou se provádí zákon o evidenci obyvatel, zákon o občanských průkazech, zákon o cestovních dokladech ve znění pozdějších předpisů
- z. č. 115/2006 Sb., o registrovaném partnerství a o změně některých souvisejících zákonů, ve znění pozdějších předpisů
- vyhláška MV ČR 300/2006 Sb., kterou se provádí zákon o registrovaném partnerství a o změně některých souvisejících zákonů, ve znění pozdějších předpisů
STANOVENÍ OBŘADNÍHO DNE
Na základě usnesení RM č. 13/1/RM/2022 z 02.11.2022, s účinností od 01.01.2023 do 31.12.2026, se stanovuje místo, den a hodina pro oddávání. Místem pro uzavírání manželství před matričním úřadem je obřadní síň v budově Městského úřadu v Hulíně. Dnem 1. a 3. sobota v měsíci, v době od 10:00 do 14:00 hodin s tím, že pokud na určené dny připadne den pracovního klidu, stanovuje se jako den pro uzavírání manželství nejbližší následující sobota, na kterou den pracovního klidu nepřipadá.
Pozn.: Všechny ostatní dny a doby jsou zpoplatněny v souladu se zák. 634/2004 Sb., o správních poplatcích, ve znění pozdějších změn. Poplatky se nesčítají.
TERMÍNY PRO UZAVŘENÍ MANŽELSTVÍ V ROCE 2024:
I.Q | II.Q | III.Q | IV.Q |
06.01. | 06.04. | 06.07. | 05.10. |
20.01. | 20.04. | 20.07. | 19.10. |
03.02. | 04.05. | 03.08. | 02.11. |
17.02. | 18.05. | 17.08. | 16.11. |
02.03. | 01.06. | 07.09. | 07.12. |
16.03. | 15.06. | 21.09. | 21.12. |
Pro rok 2025 to jsou tyto termíny:
I.Q | II.Q | III.Q | IV.Q |
04.01 | 05.04. | 12.07. | 04.10. |
18.01. | 19.04. | 19.07. | 18.10. |
01.02. | 03.05. | 02.08. | 01.11. |
15.02. | 17.05. | 16.08. | 15.11. |
01.03. | 07.06. | 06.09. | 06.12. |
15.03. | 21.06. | 20.09. | 20.12 |
Změna termínů vyhrazena
URČENÍ MÍSTA A DOBY PRO VSTUP DO REGISTROVANÉHO PARTNERSTVÍ
Matriční úřad Hulín, v souladu s ustanovením § 13a odst. 3 zák. č. 301/2000 Sb., o matrikách, jménu a příjmení a o změně souvisejících zákonů, ve znění pozdějších předpisů, určuje místo a dobu pro vstup do registrovaného partnerství před matričním úřadem:
Místo: obřadní síň v budově Městského úřadu v Hulíně, na adrese nám. Míru č. p. 162, Hulín.
Doba: první čtvrtek v měsíci a první sobota v měsíci v čase od 10:00 hod. do 12:00 hod.
Pokud na určené dny připadne den pracovního klidu, stanovuje se jako den pro vstup do registrovaného partnerství nejbližší následující čtvrtek a sobota, na které den pracovního klidu nepřipadá.
Na určeném místě a v určenou dobu a je obřad bez poplatku. V ostatních případech se hradí správní poplatek 3000 Kč.
MATRIKA
Vydávání matričních dokladů a doslovných výpisů z matričních knih
https://www.mvcr.cz/clanek/vydavani-matricnich-dokladu-a-doslovnych-vypisu-z-matricnich-knih.aspx
Zápis do zvláštní matriky
https://www.mvcr.cz/clanek/zapis-do-zvlastni-matriky.aspx
Jméno a příjmení
https://www.mvcr.cz/clanek/obcan-na-urade-82997.aspx?q=Y2hudW09Mw%3d%3d
Manželství
https://www.mvcr.cz/clanek/obcan-na-urade-82997.aspx?q=Y2hudW09NA%3d%3d
Registrované partnerství
https://www.mvcr.cz/clanek/obcan-na-urade-82997.aspx?q=Y2hudW09NQ%3d%3d
EVIDENCE OBYVATEL
Hlášení trvalého pobytu:
https://www.mvcr.cz/clanek/hlaseni-trvaleho-pobytu-996765.aspx
Výdej údajů z evidence obyvatel:
https://www.mvcr.cz/clanek/vydej-udaju-z-evidence-obyvatel-373263.aspx
Zavedení adresy pro doručování písemností (její změna nebo zrušení) prostřednictvím informačního systému evidence obyvatel:
Zprostředkování kontaktu:
https://www.mvcr.cz/clanek/zprostredkovani-kontaktu-411838.aspx
Ukončení trvalého pobytu:
https://www.mvcr.cz/clanek/ukonceni-trvaleho-pobytu.aspx
Občanské průkazy:
https://www.mvcr.cz/clanek/osobni-doklady-642319.aspx?q=Y2hudW09Mg%3d%3d
Zrušení trvalého pobytu:
https://www.mvcr.cz/clanek/zruseni-trvaleho-pobytu.aspx
Formuláře:
- Hlášení trvalého pobytu
- Výdej údajů z evidence obyvatel
- Žádost o zrušení údaje o místu trvalého pobytu
- Hlášení adresy pro doručování
- Žádost o zprostředkování kontaktu
- Návrh na zrušení údaje o místu trvalého pobytu