Obsah
Odbor vnitřních věcí
I. Ve věcech samostatné působnosti:
na úseku vnitřních věcí
- připravuje podklady pro jednání RMH a ZMH ve svěřené oblasti,
- vede evidenci obecně závazných vyhlášek, směrnic, řádů a nařízení města a příkazů tajemníka,
- vede evidenci žádostí dle zákona č. 106/1999 Sb., o svobodném přístupu k informacím, ve znění později vydaných předpisů a zasílá odpovědi v zákonných lhůtách,
- plní úkoly vyplývající z usnesení rady a zastupitelstva,
- vede evidenci petic, stížností a podnětů od občanů a koordinuje jejich vyřízení v zákonných lhůtách,
- zajišťuje rozesílání povinných výtisků měsíčníku Hulíňan,
- zapisuje a ověřuje finanční krytí objednávek a faktur za odbor OVV a sleduje čerpání rozpočtu ve svěřené oblasti,
- vede evidenci smluv města a úřadu dle platné směrnice,
- zajišťuje nákup drobného hmotného investičního majetku pro městský úřad,
- provádí inventarizaci drobného hmotného investičního majetku městského úřadu, navrhuje vyřazení drobného hmotného investičního majetku městského úřadu,
- předkládá žádosti RMH k projednání a na základě rozhodnutí RMH vydává souhlas s užitím loga či heraldického znaku města,
- zajišťuje úklid budovy radnice a pracoviště stavebního úřadu (umístěného v pronajatých prostorách sousední budovy) včetně zametání chodníků,
aúklidu sněhu na dvoře radnice, úklid tělocvičny a přilehlé chodby se sociálním zařízením v budově č. p. 375 na ulici Dr. Stojana v Hulíně, - zabezpečuje pro budovu radnice a pracoviště stavebního úřadu výsadbu květin do truhlíků a péči o ně podle potřeby
- zabezpečuje čištění interiérů služebních aut.
na úseku podatelny
- plní funkci informační kanceláře úřadu,
- vykonává administrativní práce – příjem a odesílání pošty a rozdělení na jednotlivé odbory úřadu dle pokynů tajemníka, rozdělování novin a časopisů pro úřad
- vydává uložené zásilky doručované prostřednictvím kurýra,
- elektronicky zasílá jednotlivé částky Sbírky zákonů vedení města, všem zaměstnancům úřadu a ředitelům příspěvkových organizací,
- přijímá a eviduje došlé balíky a ceniny,
- půjčuje náhradní klíče od místností radnice a vede aktuální evidenci,
- pečuje o informační nástěnku ve vestibulu radnice,
- provádí systematické vyhledávání, vystřihování a ukládání zpráv o městě, které vycházejí v denním tisku a vyvěšuje je na webové stránky města,
- obsluhuje telefonní ústřednu,
- zabezpečuje informování občanů prostřednictvím městského rozhlasu a připravuje rozhlasové vysílání v souladu s platným příkazem tajemníka,
- vede evidenci ztrát a nálezů v souladu s platnou směrnicí.
II. Ve věcech přenesené působnosti:
na úseku projednávání přestupků
vykonává státní správu v základním rozsahu pověřeného obecního úřadu, zejména:
- projednává přestupky dle zákona čís. 251/2016 Sb., o některých přestupcích, zákona č. 250/2016 Sb., o odpovědnosti za přestupky a řízení o nich,
- zpracovává zprávy o pověsti na občany pro potřeby orgánů činných v trestním řízení a další oprávněné orgány,
- vede evidenci pokut za přestupky.
na úseku matriky
vykonává státní správu v základním rozsahu obecního úřadu pověřeného vedením
matrik (matriční úřad) zejména:
- vede matriční knihy a sbírky listin podle platných právních předpisů,
- vystupuje jako editor údajů části základních registrů – Registru obyvatel (ROB) v agendách matrik, provádí úkony, které jsou v působnosti matričního úřadu dle zákona č. 328/1999 Sb., o občanských průkazech, ve znění později vydaných předpisů,
- provádí vidimaci a legalizaci podle platných právních předpisů,
- vykonává státní správu v základním rozsahu přenesené působnosti obecního úřadu a v rozsahu pověřeného obecního úřadu na úseku voleb a zabezpečuje úkoly vyplývající ze zákonů o volbách do Parlamentu ČR, zastupitelstev obcí, zastupitelstev krajů, Evropského parlamentu a prezidenta republiky, plní úkoly organizačně technického zabezpečení voleb,
- vede stálé a zvláštní seznamy voličů, vyznačuje v nich změny, připravuje volební tiskové sestav, vydává voličské průkazy,
- vybírá správní poplatky.
matrika - životní události, postupy, formuláře
na úseku ohlašovny a evidence obyvatel
Vykonává státní správu v základním rozsahu obecního úřadu zejména:
- na úseku evidence obyvatel podle platných právních předpisů - vedení evidence obyvatel, přihlašování k trvalému pobytu, poskytování informací z agendového systému evidence obyvatel, zprostředkování kontaktu mezi občany,
- vystupuje jako editor údajů části základních registrů – ROB v agendách ohlašovny,
- vede správní řízení ve věci rušení údaje o místu trvalého pobytu podle platných právních předpisů,
- organizačně zabezpečuje přípravu a průběh periodického sčítání obyvatel,
- vybírá správní poplatky.
evidence obyvatel - životní události, postupy, formuláře
na úseku vymáhání pohledávek
- zajišťuje na základě předložených podkladů vymáhání pohledávek pro město, včetně vymáhání náhrad majetkových škod města.
na úseku podatelny
- provádí vidimaci a legalizaci listin podle platných právních předpisů,
- je kontaktním místem veřejné správy (CZEC POINT), vydává občanům na žádost výpisy z veřejných i neveřejných registrů a přijímá podání občanů vůči státní správě,
- vede agendu úřední desky v souladu s pokyny pro vedení úřední desky města Hulína a zodpovídá za její aktuálnost jak v písemné, tak elektronické podobě,
- vybírá správní poplatky.